Paras ystäväni

ainekirjoitushaaste-1

Ainekirjoituksissa oli tällä kertaa Leluteekin Emilian aihe ”Paras ystäväni”.

Minulla ei ole koiraa, ei timantteja, ei päiväkirjaa eikä valokynää. Minulla on oikea paras ystävä.

Kutsun meitä vauvaystäviksi, äitimme ovat ystäviä.

Tapaamme liian harvoin, soittelemme kun ehdimme, mutta voimme aina jatkaa siitä mihin jäimme. Elämäntilanteemme eivät ole menneet samaa rataa. Minulla oli perinteinen opiskelemaan, töihin, naimisiin, lapset -järjestys. Hänellä taas lapset, töihin, naimisiin, opiskelemaan -epäjärjestys.

Ystäväni on minulle kuin pikkusisko. Hän on hellyyttävän höpsö ja sählä, minä häneen verrattuna varsin käytännöllinen. Hänen ja hänen perheensä elämä tarjoaa uskomatonta draamaa. Vastoinkäymiset, ihastumiset, kriisit, muutot, onnenpotkut ja muut käänteet  seuraavat toisiaan niin, ettei tv-viihdettä ehdi kaivata. Minä kuuntelen, tuen, iloitsen mukana, ehdotan ratkaisuja ja näkökulmia. Tiedän että hän onnistuu ja selviää.

Ystäväni on minulle kuin isosisko. Hänellä on kokemusta ja viisaita ajatuksia kaikista asioista enemmän kuin minulla. Tiedän, että voin kertoa hänelle ihan kaiken, iloni, suruni, hämmennykseni, salaisuuteni – liittyi se sitten lapsiin, parisuhteeseen, työhön tai maailman menoon ylipäänsä. Hän kuuntelee, tukee, iloitsee mukana ja saa pääni järjestykseen.

Olen hänestä ylpeä. Haluan hänen olevan onnellinen. Olen hänestä mustasukkainen, kun hän joskus soittaakin miehelleni eikä minulle.  Rakastan ystävääni.

Yksi kommentti artikkelissa “Paras ystäväni

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s